Alaprecept a sikeres vállalkozásépítéséhez

2020.06.17 21:05

Ha nem vagy kitartó, kreatív, rugalmas, elszánt: felejtsd el a vállalkozásépítés gondolatát!

A sikeres vállalkozás kulcsszavai

A napokban hirdettük ki a VINTER nyereményjátékunk eredményét, amelyben a face book-on arra kérdeztünk rá, hogy szerintetek mi kell ahhoz, hogy sikeres legyen egy vállalkozás! Várakozásainkat felülmúlóan sokan írtátok meg a szerint fontos kulcsszavakat.

szorgalom
kitartás
kreativitás
reklám
megújulás
erős menedzsment
tudatos tervezés
jó időbeosztás
szakmai lojalitás
alázat
tolerancia
jó gazdasági rálátás
szerencse
piaci rés megtalálása
jól motivált csapat
tőke
jó üzleti érzék
tudatos tervezés
felelősség
jó csapat

Nos, ezek mind fontos alkotóelemei a sikernek, de ugye ti is érzitek, hogy ebben a formában  ez a felsorolás olyan, mint a konyhában főzés előtt kimért alapanyagok csatasorba állítása, de messze még a terített asztal a főfogással! 

Saját tapasztalatok 

Hadd tegyük át mondatokba a fenti kulcsszavakat, egyben megosztva  a saját tapasztalatainkat is! Kérdezhetitek: sikeres vállalkozásnak tartjuk magunkat? Nos, ez helyén való kérdés, és a válaszunk:igen! Több, mint  20 éve vagyunk a piacon tanácsadó cégként. Túléltük a 2008-as gazdasági válságot. Voltak üzleti csúcsteljesítmények és átéltünk csalódásokat is. Újra támad a gazdasági válság...Most is küzdünk. De a vállalkozási siker nem olyan érem vagy kupa, amit betehetünk a vitrinbe. Ma is, holnap is dolgozni kell érte.

Ha van ötleted, és az piacképes, akkor a legalapabb feltétel a sikerességhez a kitarás. Olvasunk mi is  full gázon nyomott, gyors sikerekről, de egy-egy nagy kaszálás még nem jelent  sikeres vállalkozást! Mi abban hiszünk, hogy a stabil vállalkozás tartós, elszánt, kitartó vállalkozásépítést jelent. Ez a napi kitartási követelmény messziről nézve súlyos tehernek tűnhet, és valójában az is, de ha olyan termékekkel, szolgáltatásokkal vagytok a piacon, amelyek közel állnak hozzátok, könnyebben megy nap mint nap kitartani, mint gondolnátok! Vagyis érdemes olyan termékekkel vállalkozni, amikben benne van a hitetek! Ha a saját kreativitásotok szülöttei a termékek, könnyebb szorgalommal építeni a vállalkozásotokat.

Természetesen fontos a piacismeret is, mert  igazán gyorsan azok a termékek pengetik a pénzt, amelyek piaci résekbe találnak bele. Jó üzleti érzék, rugalmasság nélkül csak pontszerű sikerekre lehet számítani, nem stabil növekedésre. Folyamatosan kell figyelni a piacot! Minden terméknek van életciklusa! Ez figyelmet követel. Ma már sok helyre kihelyezhető az értékesítendő termék. Boltban, online módon, itthon, külföldön szeretnétek értékesíteni? Ezek startégiai döntések. Minden borulhat, ha nem jól eltalált árpolitika áll-e az értékesítés hátterében! Folyamatosa figyelni kell, hol tartanak a versenytársak! És ha eleinte csapong is vállalkozás vezetője, idő elteletével mindenki rájön, hogy a tudatos tervezés hiánya égeti a pénzt.

És ha már az egek felé emelkedik a termékeladás, akkor is szükség van tervzésre, az üzleti modell fölülvizsgálatára, a portfolió fejlesztésére!!!!

Nincs vállalkozás hiba, veszteség nélkül! Engedjétek meg magatoknak a hibázás lehetőségét, de tudjátok mindig, hogy ez bizony pénzbe kerül!

Mindezeken felül egy vállalkozás akkor lesz igazán stabil, ha rátermett vezetője van. A rátermett vezető lojális, együttműködő csapatot tud építeni.