Cégvezetőknek ajánlott kérdések COVID-19 idején

2020.05.16 20:25

A cégvezetők határozott, gyors reagálása lehetőség a válság túlélésére

A cégvezetők kezdjék azzal, hogy kérdeznek, kérdeznek, kérdeznek! Elsősorban önmaguktól.

Alapkérdések

A válságok mindig komoly próbatételt jelentenek a cégvezetők számára. Mondhatnánk, a 2008-as válság olyan közeli múltbéli tapasztalat, hogy annak alapján rutinos válaszok adhatók a jelenlegi krízis kezelésére is. Ez bizony nincs így!

A mostani koronavírusválság gyors és globális kibontakozásával olyan új helyzetet teremtett, amelyben a régebbi rutinok nem működtethetőek, az első sokk után most a korábbinál is erősebb, rugalmasabb, kreatívabb cégvezetésre van szükség. A cégvezetőknek világosan kell látniuk a változásmenedzsmentben betöltendő kulcsfigura szerepüknek.

Alapkérdések a jelenlegi, koronavírusválságban kialakult helyzetre vonatkozóan:

Milyen hatással lesz a kialakult helyzet a cégedre?

A jelenlegi helyzet ismeretében mit gondolsz a céged likviditásának alakulásáról rövid- és középtávon?

Hogyan alakulnak a bevételek és a kiadások?

A megváltozott pénzügyi kondíciókkal nyereséges marad-e a cég, ha nem, meddig finanszírozható a veszteség? 

Milyen pénzügyi segítséget tudsz, akarsz  igénybe venni?

Hogyan alakul a céged humánerő-mérlege? 

Mennyire nélkülözhetők a munkatársak ideiglenesen?

Mik az igényeik és elvárásaik ebben a helyzetben, esetleg milyen könnyű pótolni őket a válságot követően.

Hogyan alakulnak a működési költségek? Van-e lehetőség racionalizációra?

A működésünkre vonatkozó információk ismeretében már lehet érdemi döntéseket hozni költségcsökkentésről, létszám leépítésről, átmeneti vagy végleges bezárásról.

Az újratervezés kérdései

Érdemes elgondolkozni azon is, hogy milyen változásokra lesz szükség a cég életében.

Szükséges felülvizsgálni a hosszú távú célokat, a vállalkozás jövőképét. A megváltozott körülmények lehetővé teszik-e ezek elérését? Vagy éppen most döbbensz rá, hogy mindig csak a holnapi napra gondoltál és nem is volt ilyen jövőkép?

A válság enyhülésével vissza lehet-e térni a korábbi üzletmenethez vagy jelentősen megváltozik a piacod?

Lehet, hogy éppen itt az ideje a korábban halogatott hatékonyságot növelő intézkedések meghozatalának: marketing, értékesítés, folyamat menedzsment, CRM, digitális megoldások mind segíthetnek ebben. Milyen módon profitálhat a céged ebből a helyzetből vagy hogyan csökkenthető a negatív hatás? El lehet gondolkoznod a kisebb-nagyobb irányváltáson, új tevékenységen, kiegészítő szolgáltatások bevezetésén. A túlélés mellett fontos a kilábalás eltervezése, dolgozd ki az újra indulást és tudatosan készülj fel rá!  

Át tudod-e állítani a vállalkozásod home office-ra? Milyen előnyöket és hátrányokat látsz ebben a foglalkoztatási formában?

 

Ha a cég általad történő gyors átvilágításához, a jövőtervezéshez szükséged van további kérdésekre, együttgondolkodásra, tanácsra keress bennünket a www.vinter.hu -n!

Csomagjaink közül a JUMPER csomagot ajánljuk, mert hatékony segítséget nyújt a változásmenedzsment elindításához, de ha nem akarsz csomagot vásárolni, kérhetsz szakértői tanácsadást is! 

A legkényelmesebb formában, online módban segítünk. www.vinter.hu