Cégvezetőknek ajánlott kérdések COVID-19 idején
2020.05.16 20:25
A cégvezetők határozott, gyors reagálása lehetőség a válság túlélésére
A cégvezetők kezdjék azzal, hogy kérdeznek, kérdeznek, kérdeznek! Elsősorban önmaguktól.
Alapkérdések
A válságok mindig komoly próbatételt jelentenek a cégvezetők számára. Mondhatnánk, a 2008-as válság olyan közeli múltbéli tapasztalat, hogy annak alapján rutinos válaszok adhatók a jelenlegi krízis kezelésére is. Ez bizony nincs így!
A mostani koronavírusválság gyors és globális kibontakozásával olyan új helyzetet teremtett, amelyben a régebbi rutinok nem működtethetőek, az első sokk után most a korábbinál is erősebb, rugalmasabb, kreatívabb cégvezetésre van szükség. A cégvezetőknek világosan kell látniuk a változásmenedzsmentben betöltendő kulcsfigura szerepüknek.
Alapkérdések a jelenlegi, koronavírusválságban kialakult helyzetre vonatkozóan:
Milyen hatással lesz a kialakult helyzet a cégedre?
A jelenlegi helyzet ismeretében mit gondolsz a céged likviditásának alakulásáról rövid- és középtávon?
Hogyan alakulnak a bevételek és a kiadások?
A megváltozott pénzügyi kondíciókkal nyereséges marad-e a cég, ha nem, meddig finanszírozható a veszteség?
Milyen pénzügyi segítséget tudsz, akarsz igénybe venni?
Hogyan alakul a céged humánerő-mérlege?
Mennyire nélkülözhetők a munkatársak ideiglenesen?
Mik az igényeik és elvárásaik ebben a helyzetben, esetleg milyen könnyű pótolni őket a válságot követően.
Hogyan alakulnak a működési költségek? Van-e lehetőség racionalizációra?
A működésünkre vonatkozó információk ismeretében már lehet érdemi döntéseket hozni költségcsökkentésről, létszám leépítésről, átmeneti vagy végleges bezárásról.
Az újratervezés kérdései
Érdemes elgondolkozni azon is, hogy milyen változásokra lesz szükség a cég életében.
Szükséges felülvizsgálni a hosszú távú célokat, a vállalkozás jövőképét. A megváltozott körülmények lehetővé teszik-e ezek elérését? Vagy éppen most döbbensz rá, hogy mindig csak a holnapi napra gondoltál és nem is volt ilyen jövőkép?
A válság enyhülésével vissza lehet-e térni a korábbi üzletmenethez vagy jelentősen megváltozik a piacod?
Lehet, hogy éppen itt az ideje a korábban halogatott hatékonyságot növelő intézkedések meghozatalának: marketing, értékesítés, folyamat menedzsment, CRM, digitális megoldások mind segíthetnek ebben. Milyen módon profitálhat a céged ebből a helyzetből vagy hogyan csökkenthető a negatív hatás? El lehet gondolkoznod a kisebb-nagyobb irányváltáson, új tevékenységen, kiegészítő szolgáltatások bevezetésén. A túlélés mellett fontos a kilábalás eltervezése, dolgozd ki az újra indulást és tudatosan készülj fel rá!
Át tudod-e állítani a vállalkozásod home office-ra? Milyen előnyöket és hátrányokat látsz ebben a foglalkoztatási formában?
Ha a cég általad történő gyors átvilágításához, a jövőtervezéshez szükséged van további kérdésekre, együttgondolkodásra, tanácsra keress bennünket a www.vinter.hu -n!
Csomagjaink közül a JUMPER csomagot ajánljuk, mert hatékony segítséget nyújt a változásmenedzsment elindításához, de ha nem akarsz csomagot vásárolni, kérhetsz szakértői tanácsadást is!
A legkényelmesebb formában, online módban segítünk. www.vinter.hu